Reflex – elektroniczna gra zręcznościowa

Autorzy: studenci
Zaawansowanie: zakończono!

Prosty projekt z podstawami Arduino: obsługujemy LEDy, przyciski (moduły, aby było łatwiej… montować na pleksi) oraz wyświetlacz LCD 2×16. Konstrukcja obudowy minimalistyczna – płyta pleksi 3mm z wywiecanymi otworami na śrubki M2, M3.

Zasady zabawy:

  1. startujesz z 5000 punktów,
  2. mikrokontroler losuje LEDa to zaświecenia, Twoim zadaniem jest jak najszybsze kliknięcie przycisku powiązanego z tym właśnie LEDem,
  3. mikrokontroler oblicza czas pomiędzy zaświeceniem a Twoim kliknięciem – jest to czas reakcji, podawany w mili sekundach,
  4. od Twoich punktów odejmuje się czas reakcji i jeśli wynik jest większy od zera – przechodzisz do nowej rundy (nowy poziom, zwiększa się licznik rund), zabawa powraca do punktu 2,
  5. jeśli pozostało Ci zero, lub mniej niż zero punktów – gra się kończy. Wyświetlone zostanie numer rundy, do której udało Ci się dotrzeć.
  6. Twój wynik gry to liczba rund jakie udało Ci się ukończyć (niektórzy doszli nawet do 13 co daje średni czas reakcji mniejszy niż 380 ms).

Cel projektu:

  • poznawanie podstaw Arduino,
  • tworzenie scenariusza gry: celu gry (dotarcie do największej rundy), zasad (zdobywanie punktów – czasu reakcji – odejmowanie od początkowej puli punktów), „grywalności” (dlaczego na starcie 5000 punktów, a ni 17 000? nie 200 000?),
  • projektowanie zasad gry: zwiększenie poziomu trudności?
  • projektowanie nowej gry: „memory” na tej samej konsoli? „Memory” losowa lub z zaprogramowanymi schematami?